Onze visie

"Op eigen-wijze de wereld in"

Op onze school leren kinderen hun weg te vinden in de veranderende maatschappij. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van kinderen:

➔ Kennis en vaardigheden;

We streven naar een zo optimaal mogelijk leerrendement, zowel cognitief als sociaal-emotioneel, cultureel en sportief. We werken in units met kleine instructiegroepen, hierdoor is er tijd en aandacht om onderwijs op maat te bieden.

➔ Omgaan met jezelf en de ander;

Onze school is een kleine leefgemeenschap. We hebben oog voor elkaar en ieder kind wordt gezien. Kinderen leren verschillen tussen mensen positief te waarderen: ze luisteren naar elkaar, werken samen en kunnen hun eigen mening geven. Leren vindt zowel binnen als buiten de school plaats, in een betekenisvolle leeromgeving.

➔ Ontwikkeling eigen identiteit;

Kinderen leren zichzelf kennen en ontwikkelen hun talenten. Ze durven eigen keuzes te maken, stellen zichzelf doelen en leren kritisch te reflecteren. De zelfstandige en onderzoekende houding van kinderen wordt gestimuleerd (denken in oplossingen).

We werken samen met ouders en partners om deze brede ontwikkeling van kinderen te stimuleren.