Oudervereniging

Oudervereniging basisschool St. Stefanus

De oudervereniging is een vereniging die in samenwerking met de school diverse leuke, leerzame en creatieve activiteiten voor de kinderen organiseert, zoals bv. het schoolreisje, halloween, sinterklaas, kerstviering, carnaval, de bosactiviteit en het schoolfeest.

Waar betaalt de oudervereniging haar activiteiten van?

Als oudervereniging ondernemen we acties waarmee de financiële mogelijkheden voor de kinderen vergroot worden, zoals de speculaas- en paaseierenactie. De opbrengsten van deze acties worden gebruikt voor de activiteiten. Naast deze acties, waar wij overigens je hulp kunnen gebruiken, kunnen wij de activiteiten niet organiseren zonder de contributie, welke momenteel is vastgesteld op 22,50 euro per jaar per leerling. Alle leerlingen van school doen, ongeacht betaling van de contributie, mee aan de activiteiten die de oudervereniging organiseert. Het betalen van de contributie zorgt er echter voor dat alle activiteiten door kunnen gaan in de vorm zoals u dat gewend bent. Leerlingen die na 1 januari op Basisschool St. Stefanus starten, betalen voor dat schooljaar geen contributie meer. Bij de start van elk schooljaar ontvangen alle ouders een nieuw formulier van de oudervereniging met een verzoek tot betaling van de contributie. Tevens is het mogelijk om een aanvraag te doen bij Stichting Leergeld Parkstad via https://www.leergeld.nl/parkstad/doe-een-aanvraag/ .

De financiën van de oudervereniging worden toegelicht tijdens de algemene ledenvergadering die jaarlijks in het begin van het schooljaar gehouden wordt.

Actieve leden oudervereniging

• Maartje Vaessen (voorzitter)
  • Justina Salden (secretaris)
  • Branco Deckers (penningmeester)
  • Joyce Lemmens
  • Katja Mathijssen
  • Myra Loupias
  • Nicole Steijns
  • Peggy Heijnen
  • Peggy Starmans
  • Nathalie Bruls
  • Melanie Wetzler
  • Stephanie Roosenboom
  • Stephanie Simons

Mocht je geïnteresseerd zijn om als actief lid deel te nemen aan de oudervereniging, meldt je dan bij één van de actief leden of stuur een mail naar onderstaand e-mailadres. De actieve leden van de oudervereniging vergaderen iedere 2 maanden. Eén van de leerkrachten is als vaste vertegenwoordiger van het team aanwezig op deze vergaderingen.

Contactgegevens

Als oudervereniging zullen wij jullie informeren over en betrekken bij onze activiteiten. Bij vragen kunnen jullie ons altijd aanspreken op het schoolplein of gebruik maken van het volgende emailadres: bestuurovstefanus@gmail.com