Werken in units

Om kwalitatief en effectief onderwijs te bieden, werken we op St. Stefanus in 2 units (onderbouw: groep 1-2 en groep 3-4; bovenbouw: groep 5-6 en groep 7-8). Hierin werken wij doelgericht, op maat waar dat nodig is, afgestemd op de onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van de leerlingen. In een unit geven we in kleine  instructiegroepen van maximaal 12 leerlingen (een jaargroep) les. Binnen de jaargroepen bieden wij een gedifferentieerd aanbod aan.

Na de instructie door de leerkracht gaan de leerlingen zelfstandig met de leerstof aan de slag in het werklokaal. De leerkrachten en onderwijsassistenten begeleiden ze bij de verwerking. De zelfstandige verwerking vindt plaats in het werklokaal. De onderwijslokalen en werkruimtes die in school beschikbaar zijn, lenen zich uitstekend voor de verschillende manieren van aanbod, instructie en verwerking. Door het werken met een weektaak bevorderen we de zelfstandigheid van de leerling en leren ze goed plannen.
Een ander voordeel van het unitonderwijs is dat de kinderen tijdens het zelfstandig werken samen met verschillende leeftijden samenzitten. Kinderen helpen elkaar en leren van elkaar, wat de sfeer in de unit verhoogt.
Informatie voor nieuwe ouders
Basisschool St. Stefanus is het bruisende, educatieve hart van Wijnandsrade. We leren van elkaar en groeien door te delen. We zijn samen verantwoordelijk voor de groei van een generatie kinderen. Spreekt u dit aan voor uw kind? Neem dan contact met ons op voor een kennismaking en rondleiding.